
Επιλογής
Επιλογής
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΣΕ ΜΟΡΦΗ ΔΙΑΛΕΞΕΩΝ | 3 |
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΕΠΙΛΟΓΗΣ |
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:
|
- |
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: | ΕΛΛΗΝΙΚΗ |
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | ΟΧΙ |
Μαθησιακά Αποτελέσματα | |
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
|
Μετά το πέρας του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση: να εξοικοιωθούν με σύνθετα μεθοδολογικά και θεωρητικά εργαλεία που θα τους βοηθήοσουν να ερμηνεύσουν τους τρόπους με τους οποίους η λογοτεχνία διαπλέκεται με πολιτικούς και εξουσιαστικούς λόγους. να γνωρίζουν τους σημαντικότερους λογοτέχνες και τα σπουδαιότερα λογοτεχνικά/καλλιτεχνικά ρεύματα από την αρχαιότητα έως και τον 21ό αιώνα και εκτός του ευρωπαϊκού/δυτικού κανόνα . να εξοικειωθούν με την έννοια της Παγκόσμιας Λογοτεχνίας ως κατηγορίας παραγωγής, έκδοσης και διακίνησης των λογοτεχνικών κειμένων διαφορετικών ειδών και πολιτισμών, από την αρχαιότητα ως τον 21ο αιώνα. να κατανοούν τις συνθήκες και την εποχή στην οποία διαμορφώθηκε το κάθε λογοτεχνικό έργο, καθώς επίσης και τις προσδοκίες του κοινού, στο οποίο απευθυνόταν κάθε συγγραφέας. να ερμηνεύουν κειμενοκεντρικά το περιεχόμενο, τους χαρακτήρες και ήρωες, την πλοκή καθώς και τα λογοτεχνικά, αφηγηματικά και δραματουργικά μέσα που χρησιμοποιούν οι συγγραφείς. να εξηγούν την απήχηση του κάθε έργου από την εποχή που συντέθηκε μέχρι και τη σημερινή εποχή, καθώς και την πρόσληψη του κάθε λογοτεχνικού είδους διακειμενικά και διεπιστημονικά. να προσδιορίζουν και να αναλύουν την παιδευτική αξία της Παγκόσμιας Λογοτεχνίας και την σχέση των συγγραφέων και των έργων τους με το παγκόσμιο κοινό
|
|
Γενικές Ικανότητες | |
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | |
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
Αναζήτηση πληροφοριών με τη χρήση τεχνολογιών Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Συμβολή στην επεξεργασία ιδεών και στην παραγωγή νέων ερευνητικών ιδεών Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελαμτικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Κατεξοχήν προαγωγή της ελεύθερης σκέψης, αναγκαίας για κάθε άνθρωπο και ιδίως για κάθε επιστήμονα και εκπαιδευτικό.
|
|
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣΠρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. | Πρόσωπο με πρόσωπο. | ||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝΧρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές | Ναι, στην επικοινωνία με τους φοιτητές. | ||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ. Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Γλώσσα: ελληνική Μέθοδοι: διαμορφωτική, ενδιάμεση δοκιμασία για λόγους εξοικείωσης με την ύλη (χωρίς βαθμολογική σημασία) και ιδίως γραπτή ή προφορική εξέταση στο τέλος του εξαμήνου.
|
Auerbach Erich, Μίμησις. Η εικόνα της πραγματικότητας στη Δυτική Λογοτεχνία, μτφ. Λ. Αναγνώστου, ΜΙΕΤ, Αθήνα 2005. Bassnett Susan, Συγκριτική Γραμματολογία. Κριτική εισαγωγή, επιμ.- μτφ. Δημήτρης Τζιόβας, Πατάκης, Αθήνα 2000. Bloom Harold, Ο Δυτικός Κανόνας. Τα βιβλία και τα σχολεία των εποχών, μτφ. Κατερίνα Ταβαρτζόγλου, εισ.-επιμ. Δ. Αρμάος, Gutenberg, Αθήνα 2007. Birus Hendrik, «The Goethean Concept of World Literature and Comparative Literature», Comparative Literature and Culture vol. 2, issue. 4, Purdue University Press, 2000. Brunel Pierre, Pichois Claude, Rousseau André-Michel, Τι είναι η συγκριτική γραμματολογία;, πρόλ.-μτφ.-σημ. Δ. Αγγελάτος, Πατάκης, Αθήνα 1998. Damrosch David, What is World Literature?, Princeton University Press, Princeton 2003. Michel Espagne, Michael Werner (Eds.): Transferts. Les relations interculturelles dans l'espace franco-allemand (XVIIIe et XIXe siècle), Editions Recherche sur les civilisations, Paris 1988. Πολίτου-Μαρμαρινού Ελένη, Η Συγκριτική Φιλολογία. Χώρος, σκοπός και μέθοδοι έρευνας, Καρδαμίτσας, Αθήνα 1981. Πολίτου-Μαρμαρινού Ελένη, Συγκριτική Φιλολογία. Από τη θεωρία στην πράξη, Gutenberg, Αθήνα 2015. Ειδική Βιβλιογραφία Βασδέκης Γρηγόρης Θ., Γιλγαμές, Όμηρος, Βίβλος και Διγενής Ακρίτης: ένα συγκριτικό ταξίδι μαζί με επιλεγμένα σχετικά κείμενα, Γαβριηλίδης, Αθήνα 2017. Bello Hakeem, The Interpreters. Ritual, Violence and Social Regeneration in the Writing of Wole Soyinka, African Books Collective, Oxford 2014. Bijay Kumar Das, The poetry of Jayanta Mahapatra, New Delhi: Atlantic, 2001. -Critical Essays on Post-colonial Literature, Delhi: Atlantic, 2007. Bhabha, Homi, The Location of Culture, Routledge, 1994. Έσπμαρκ Σελ, Το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας. Κριτήρια και επιλογές, μτφ. Έλσα Νικολάου, Κέδρος, Αθήνα 1995. Bonnett, Alastair, White Identities: Historical and International Perspectives, Routledge, Oxon England 2014. George A.R., The Babylonian Gilgamesh Epic, v. 1, Oxford University Press, New York 2003. Gourgouris, Stathis, „Derealizations of the Ideal: Walcott Encounters Seferis”, boundary 2 (2012) 39 (2), 181–199. Grace, Nancy, Jack Kerouac and the Literary Imagination, New York: Palgrave Macmillan, 2007. Ibanez B. Penas, Ma. Carmen López Sáenz, Interculturalism: Between Identity and Diversity. Peter Lang, Bern 2006. Κονδύλη-Μπασούκου Ελένη, Εισαγωγή στη Λογοτεχνία των Αράβων, Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2001. Lauret, Maria, Liberating Literature: Feminist Fiction in America. Routledge Press, New York 1994. Martin, McKinsey, Hellenism and the Postcolonial Imagination. Yeats, Cavafy, Walcott, Madison: Fairleigh Dickinson University Press, 2010. Μαχφούζ Ναγκίμπ, Μέρες και νύχτες της Αραβίας, Ψυχογιός, Αθήνα 2016. Michael Rothberg, „Remembering Back: Cultural Memory, Colonial Legacies and Postcolonial Studies”, in: G. Huggan (ed.) The Oxford Handbook of Colonial Studies, Oxford University Press, 2013, 359 – 379. Mpalive-Hangson Msiska, Postcolonial Identity in Wole Soyinka (Cross/Cultures 93). Editions Rodopi, Amsterdam-New York 2007. Mufti, Aamir, Forget English! Orientalisms and World Literature, Harvard University Press, 2016. Noble, Don (Ed.). Critical Insights: To Kill a Mockingbird by Harper Lee, Salem Press, 2010. Ramazani, Jahan, The Cambridge Companion to Postcolonial Poetry, Cambridge University Press, Cambridge 2017. Said Edward W., Οριενταλισμός, μτφ. Φώτης Τερζάκης, Νεφέλη, Αθήνα 1996. Sarangi Jaydeep (Ed.), The Indian imagination of Jayanta Mahapatra, New Delhi: Sarup, 2006. Selden, Kyoko, and Mark Selden (Eds). The Atomic Bomb Voices from Hiroshima and Nagasaki. New York: M. E. Sharpe, 1989. Siskind Mariano, Cosmopolitan Desires. Global Modernity and World Literature in Latin America, Northwestern University Press, Ebanston, Illinois 2014. Φερεϋντούν Φαριάντ, «Στα 80χρονα του Γιάννη Ρίτσου», Νέα Εστία, τχ. 1547, Δεκέμβριος 1991. |